Rola fotografii w projektowaniu okładek (studium przypadku)
DOI:
https://doi.org/10.24917/20811861.15.2Słowa kluczowe:
photography, cover, content analysisAbstrakt
Main topic of this article is the the cover of traditional books (paper), where the main element used in the design of the cover is photography. The composition of the photographs used was analyzed. The following question was asked: how does the use of such visual message affect the recipient? The research method used - content analysis (proposed by Gillian Rose). At the same time we attempted to answer the question whether photography has the power to influence the recipient and whether its use in the space of the cover affects the attractiveness of the book itself.
Bibliografia
Barthes R., Światło obrazu, Warszawa 1996.
Barthes R., Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Warszawa 2008.
Bielecki M., Kłopoty z innością, Kraków 2012.
Cott J., Sontag S., Myśl to forma odczuwania. Susan Sontag w rozmowie z Jonathanem Cottem, Kraków 2014.
Gruchlik H., Inność a obcość w kontekście filozoficznym [on-line] http://www.anthropos.us.edu.pl/anthropos5/texty/gruchlik.htm [dostęp: 27.06.2017].
Lévinas E., Całość i nieskończoność. Eseje o zewnętrzności, tł. M. Kowalska, Warszawa 2002.
Mitchell W.J.T., Czego chcą obrazy?, [w:] Antropologia kultury wizualnej, oprac. Iwona Kurz, Paulina Kwiatkowska, Łukasz Zaremba, Warszawa 2012, s. 185–186.
Pawełczyńska A., Czas człowieka, Wrocław-Kraków-Gdańsk-Łódź 1986.
Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010.
Skowronek B., Mediolingwistyka. Wprowadzenie, Kraków 2013.
Sokołowski M., Słowo, obraz, dźwięk. Wprowadzenie do historii mediów, Olsztyn 2004.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 AUPC Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.