Blog biblioteczny współczesną formą promocji biblioteki akademickiej na przykładzie "Bibliodziennika"
Słowa kluczowe:
biblioteki naukowe, marketingAbstrakt
[Library blog as a contemporary form of a university library promotion on the example of „Bibliodziennik”]A modern university library needs to employ new tools and methods of communication in order to meet the information requirements of the users. The necessity of a quick access to information led our library to utilize various forms of promotion in order to create its positive image. One of such forms of promotion is a library blog which constitutes a perfect source of information on issues connected with books, libraries and digitalization. An example of the use of a blog in a library may be Bibliodziennik - the blog of the Main Library of the Pedagogical University designed to increase the quality of work and to reach active and potential users of the library.
Bibliografia
Blog [on-line]. Wikipedia : wolna encyklopedia, http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Blog&oldid=8038218 [dostęp: 28.04.2011].
Derfert-Wolf L., Blogi i RSS dla bibliotekarzy i bibliotek, http://www.ebib.info/2007/88/a.php?derfert [dostęp: 30.04.2011] „Biuletyn EBIB” 2007, nr 7.
Domaszewicz, Z. Web 2.0 to rewolucja w Internecie?, [dostęp: 7.02.2011]http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3196659.html, „Gazeta Wyborcza”.
Kant K., Blogi jako nowoczesna forma reklamy biblioteki. Zarys zagadnienia, „Zarządzanie Biblioteką” 2009, nr 1, s. 111–118.
Łukasik M., Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej, http://www.ipo.pl/marketing/marketing/blog_firmowy_jako_forma_komunikacji_marketingowej_592477.html [dostęp: 8.02.2011] IPO.pl.
Roszkowski M., Biblioteczna blogosfera, http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2010/ 1-2/100109.htm [dostęp: 8.02.2011] „Warsztaty Bibliotekarskie” 2010, nr 1–2 (33/34).