„Dzień dobry, w czym mogę pomóc?” – czyli oczekiwania użytkowników biblioteki akademickiej

Autor

  • Justyna Stępień Maria Grzegorzewska University
  • Paweł Stańczak Maria Grzegorzewska University
  • Michał Zdunek Maria Grzegorzewska University

DOI:

https://doi.org/10.24917/20811861.16.16

Słowa kluczowe:

academic library; users; service quality; questionnaire; user expectations; readers satisfaction

Abstrakt

Users of modern academic libraries are people who follow their individual views and expectations. It is an unceasing challenge, which stands before library and their workers, to come ahead to their communities, learning their opinions and needs, and most importantly, to aspire to satisfy them. In a constantly changing academic environment, especially in a dynamically developing world of science, the library’s main objective is to create an offer not only attractive, but also open to users. To better identify expectations and needs of its readers, the Library of Maria Grzegorzewska University carried out a complex survey, asking about any field of its activity, but also areas for further development and change. This article’s main goal is to bring the figure of reader closer, as well as their reported needs and propositions of how to confront those changes.

Bibliografia

Badania jakościowe, t. 1: Podejścia i teorie, red. D. Jemielniak, Warszawa 2012.

Badania jakościowe, t. 2: Metody i narzędzia, red. D. Jemielniak, Warszawa 2012.

Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej: technologia informacyjna w służbie użytkownikowi, red. S. Skórka, Kraków 2014.

Bibliotekarstwo: Nauka – dydaktyka – praktyka, red. A. Tokarska, Warszawa 2013.

Biblioteki akademickie w środowisku naukowym, we wspólnocie uniwersyteckiej, we wspólnocie lokalnej, red. W. Juszczak, Toruń 2016.

Budowanie relacji z klientem biblioteki, red. J. Przybysz i in., Poznań 2014.

Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011.

Kulturotwórcze i edukacyjne funkcje bibliotek publicznych. Teoria i praktyka, red. A. Has-Tokarz, R. Malesa, Lublin 2011.

Jaskowska M., Public Relations bibliotek naukowych w Internecie, Kraków 2007.

Nauka o informacji: Nauka – dydaktyka – praktyka, red. W. Babik, Warszawa 2016.

Przestrzeń informacyjna biblioteki akademickiej. Tradycja i nowoczesność, red. B. Antczak-Sabala i in., Toruń 2009.

Kruszewski T., Przestrzenie biblioteki. O symbolicznej, fizycznej i społecznej obecności instytucji, Toruń 2012.

Tradycja i nowoczesność w bibliotece naukowej XXI wieku, red. A. Januszko -Szakiel, Kraków 2012.

Zarządzanie marketingowe biblioteką, red. M. Pigla, Poznań 2008.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-04

Jak cytować

Stępień, J., Stańczak, P., & Zdunek, M. (2018). „Dzień dobry, w czym mogę pomóc?” – czyli oczekiwania użytkowników biblioteki akademickiej. AUPC Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, 16, 236–254. https://doi.org/10.24917/20811861.16.16

Numer

Dział

Materiały / Materials