Satisfaction survey of users of the University Library of the University of Warmia and Mazury on the example of the Faculty of Law and Administration

Authors

  • Justyna Rogińska-Usowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Biblioteka Uniwersytecka
  • Monika Burzyńska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Biblioteka Uniwersytecka

DOI:

https://doi.org/10.24917/20811861.14.15

Keywords:

law students, satisfaction surveys, library users

Abstract

The article aims to describe and analyze the segment of research conducted in the University Library of the University of Warmia and Mazury in Olsztyn. The survey was conducted in the form of surveys, the sample was selected randomly. The researchers set themselves the task of understanding the assessment of relation between students and staff of the Faculty of Law and Administration and the University Library. The authors took into consideration such aspects of functioning of this institution, as the frequency of visits by users, opening hours of the Library, the purpose of visit. Survey respondents were also asked to assess local conditions and equipment. Individual information services in the Library were also assessed. Studies have shown that the level of satisfaction of users is large, and that the Library, next to its basic functions, also meets a number of others, becoming a “third place”

References

Dobra biblioteka publiczna – czyli jaka? : studia i materiały: praca zbiorowa, red. A. Wiśniewska, A. Paszko, Kraków 2006.

Gębiłyś Z., Zarządzanie strategiczne w bibliotekach szkół wyższych w społeczeństwie wiedzy, w: Biblioteki szkół wyższych w społeczeństwie wiedzy. Uwarunkowania i wybrane zagadnienia, T. 2, Narzędzia i formy funkcjonowania, Katowice 2010.

Gruszecka H., Badanie preferencji użytkowników i ocena malej biblioteki akademickiej na przykładzie Biblioteki Wydziału Nauk Rolniczych Akademii Rolniczej w Lublinie z siedzibą w Zamościu, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, T. 14 [15], nr 3/4, s. 13-17.

Sidor M. W., Jakość usług bibliotecznych: badanie metodą SERVQUAL, Warszawa 2005.

Szerszknis Ż., Polskie strony www bibliotek akademickich i ich użytkownicy, „Biblioteka” 2005, nr 9, s. 183-189.

Waleszko M., Pomiar satysfakcji użytkowników bibliotek akademickich przy pomocy aplikacji o otwartym kodzie źródłowym,http://babin.bn.org.pl/?p=2471 dostęp: 8.10.2016r.

Wojciechowski J., Biblioteki w nowym otoczeniu, Warszawa 2014

Wydział Prawa i Administacji UWM w Olsztynie [online]. [dostęp: 2014-05-13]. Dostępny w World Wide Web: http://wpia.uwm.edu.pl/artykul/1480/oferta-ksztalcenia.html

Wypożyczanie – podstawowe informacje [online]. [dostęp: 2014-05-14]. Dostępny w World Wide Web: http://bu.uwm.edu.pl/pl/jakkorzystac/ksiazki

Żołędowska-Król B., Jakość w działalności bibliotek, w: Bibliotekarstwo, red. A. Tokarska, Warszawa 2013, s. 508-526.

Żołędowska-Król B., Luka wizerunkowa a analiza satysfakcji pracowników biblioteki, w: Kultura organizacyjna w bibliotece. Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Białystok, 4-6 czerwca 2007, red. H. Brzezińska-Stec, Białystok 2008, s. 54-62.

Published

2017-06-15

How to Cite

Rogińska-Usowicz, J., & Burzyńska, M. (2017). Satisfaction survey of users of the University Library of the University of Warmia and Mazury on the example of the Faculty of Law and Administration. AUPC Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, 14, 226–235. https://doi.org/10.24917/20811861.14.15

Issue

Section

Artykuły / Articles