Reception of the learning by doing method. A case study in higher education teaching

Authors

  • Magdalena Król University of the National Education Commission, Krakow

DOI:

https://doi.org/10.24917/20811861.21.33

Keywords:

learning by doing, active teaching methods, higher education didactics, project-based learning, project management, generation Z

Abstract

The article discusses the issue of the education of the Z generation, the current recipient of the didactic offer. The research provides a clear answer to the question posed by the author – learning by doing is an interesting teaching method for Z generation students and more suited to their educational needs than traditional methods. The specificity of Generation Z and the dynamically changing environment, especially information and technology, requires a decidedly different approach to the teaching process. Shifting the focus from passive to active methods seems inevitable, and a flexible approach becomes both a need and a necessity.

References

Borgnakke K., Uczenie się poprzez praktykę – badania etnograficzne i analiza polemik na temat „uczenia się poprzez działanie”, „Innowacje w Edukacji Akademickiej” 2004, nr 1(4).

Czechowski J., Wartość pracy i działania w procesach uczenia się, Kraków 2010.

Idziak G., Uczenie się przez doświadczenie – cykl Kolba, „Doradca Kariery” 2019, nr 2.

Kaczmarczyk M., Pokolenie Z na rynku pracy. Postawy, priorytety, oczekiwania. Raport z badań, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec–Warszawa 2023.

Kazimierska I., Lachowicz I., Piotrowska L. (a), Metod action learning, Publikacja powstała w ramach programu System doskonalenia oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji – projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2014.

Król M. B., Learning by doing a pokolenie Z na przykładzie realizacji projektu „UPoluj kulturę!”, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia” 2019, z. 17.

Szymański M. S., O metodzie projektów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2000.

Wright T. P., Factors affecting the cost of airplanes, “Journal of Aeronautical Sciences” 1936, nr 3(4).

Zając B., Metoda projektów jako strategia postępowania dydaktycznego na wyższej uczelni. O efektach kształcenia i metodzie projektów, „Studia Edukacyjne” 2015, nr 34.

Instytut Nauk o Informacji UP w Krakowie, [on-line;] https://inoi.up.krakow.pl/ – 12.04.2023.

Encyklopedia PWN, [ on-line:] https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Dewey-John;3892217.html – 16.04.2023.

Pantone Color Institute, [on-line:] https://www.pantone.com/color-consulting/about-pantone-color-institute – 15.04.2023].

Plan studiów – zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe – studia I stopnia – stacjonarne (rekrutacja 2020/2021), [on-line:] https://inoi.up.krakow.pl/dokument/plan-studiow-zarzadzanie-informacja-i-publikowanie-cyfrowe-studia-i-stopnia-stacjonarne-rekrutacja-2020-2021/ – 13.04.2023.

Plan studiów – zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe – studia I stopnia – stacjonarne (rekrutacja 2021/2022), [on-line:] https://inoi.up.krakow.pl/dokument/plan-studiow-zarzadzanie-informacja-i-publikowanie-cyfrowe-studia-i-stopnia-stacjonarne-rekrutacja 2021-2022/ – 9.04.2023.

Plan studiów – zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe – studia I stopnia – stacjonarne (rekrutacja 2022/2023), [on-line:] https://inoi.up.krakow.pl/dokument/plan-studiow-zarzadzanie-informacja-i-publikowanie-cyfrowe-studia-i-stopnia-stacjonarne-rekrutacja-2022-2023/ – 9.04.2023.

UPoluj kulturę!, [on-line:] https://www.facebook.com/Upolujkulture – 6.06.2023.

UPoluj kulturę!, [on-line:] https://www.instagram.com/upolujkulture/ – 6.06.2023.

UPoluj kulturę!, [on-line:] https://www.youtube.com/@upolujkulture3962 – 6.06.2023.

UPoluj kulturę!, [on-line:] https://www.tiktok.com/@upolujkulture – 6.06.2023.

Published

2024-03-12

How to Cite

Król, M. (2024). Reception of the learning by doing method. A case study in higher education teaching. AUPC Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, 21, 531–552. https://doi.org/10.24917/20811861.21.33

Issue

Section

Artykuły / Articles