Drama a teatr szkolny jako metody dydaktyczne: podobieństwa i różnice
DOI:
https://doi.org/10.24917/20811861.16.19Słowa kluczowe:
drama; school theatre; didactic methods; readership culture; book therapyAbstrakt
The Author of the article points out the similarities and differences of the didactic methods of drama and school theatre. The realization of this goal is possible with the use of her own, years-long experience and knowledge in the area of didactics and critical analysis of drama- related literatureBibliografia
Antczak M. Drama na usługach biblioterapii [w:] Biblioterapia w bibliotekach. Zakres, formy, metody: Wrocław 10-11 października 2003. Warszawa: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Komisja Wydawnictw Elektronicznych, Redakcja „Elektronicznej Biblioteki”, 2004. (EBIB Materiały konferencyjne nr 8), [dostęp: 3.10.2018]. Dostępny w Internecie: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/wroclaw/antczak.php
Antczak M., Techniki dramy w teorii i praktyce nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy. Warszawa, 2004
Antczak M., Historia dramy w świetle publikacji jej prekursorów jako początek drogi do polskiej biblioteki szkolnej [w:] Historia i współczesność w badaniach bibliologicznych : z prac Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego, praca zbiorowa pod red. naukową J. Koniecznej. Łódź, 2007, s. 123-148
Borecka I., Biblioterapia. Teoria i praktyka. Poradnik. Warszawa, 2001
Clifford S., Herrmann A., Teatr przebudzenia. Strategie milowego kroku. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących zajęcia teatralne z młodzieżą. Łódź – Warszawa, 2003
Drama [w:] Wikipedia. Wolna Encyklopedia [online], [dostęp: 03.03.2018], dostępny w Interencie:
Dziedzic A., Drama na podstawie utworu literackiego. Warszawa, 1996
Dziedzic A., Drama w kształceniu i wychowaniu młodzieży. Warszawa, 1988
Gniado E. M., Żejmo-Kudelska A., Drama w szkoleniach [w:] Drama Way. Centrum Szkoleń i Rozwoju [online] [dostęp: 04.03.2018], dostępny w Internecie:
Goffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa, 1981
Heathcote Teaching through Drama [elary video]. 1971 cyt. za: Hesten S., Dorothy Heathcote Archive, The PH. D Thesis Volume 1 [PDF] [dostęp: 03.10.2018], dostępny w Internecie:
Jezierska-Wiejak E., Możliwości i ograniczenia dramy jako metody kształtowania rozumienia pojęć moralnych. Toruń, 2004
Lewandowska–Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym. Lublin, 2001
Machulska H., Drama. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Warszawa, 1991
Machulska H., Pruszkowska A., Tatarowicz J., Drama w szkole podstawowej. Warszawa, 1997
Neill A. S., Summerhill; a radical approach to child rearing. With a foreword by Erich Fromm, New York, [1960] zob. wyd. polskie: Neill A.S.: Nowa Summerhill. Poznań, 1994
Neelands J., Structuring Drama Work. Cambridge, 1990
Pankowska K., Edukacja przez dramę. Warszawa, 1997
Pankowska K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka. Warszawa, 2002
Pruszkowska A., Machulska H., Drama: Poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Warszawa, 1991
Tsiaras A., Gavin Bolton's theory and practice of drama in education, [dostęp: 03.10.2018], dostępny w Internecie
Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Wyd. 3. Warszawa, 1997
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.