Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzi wspomagających promocję oferty programowej na przykładzie Telewizji Polsat
DOI:
https://doi.org/10.24917/20811861.22.24Słowa kluczowe:
marketing społecznościowy, social media marketing, telewizja, PR, Telewizja PolsatAbstrakt
Cel: Celem artykułu jest zaprezentowanie roli mediów społecznościowych jako narzędzi wspomagających promocję oferty programowej Telewizji Polsat. Autorzy starają się ustalić, czy i w jakim stopniu media społecznościowe mogą wpływać na promocję wybranych audycji telewizyjnych, filmów i seriali, przyczyniając się do wzrostu oglądalności i zaufania ze strony odbiorców.
Metodologia: Zastosowano metodę studium przypadku, za pomocą której dokonano przeglądu blisko 3 tys. postów zamieszczonych w trzech wybranych serwisach społecznościowych – Facebooku, Instagramie i TikToku. Wszystkie wpisy zostały poddane badaniu ilościowemu i jakościowemu. Szczególną wartość opracowania stanowi zbadanie współczynnika zaangażowania odbiorców w odniesieniu do treści zamieszczanych na wszystkich trzech platformach społecznościowych.
Rezultaty: Przeprowadzona analiza dowiodła, że zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych może mieć wpływ na dalsze losy promowanego programu. Z kolei niepoprawne wykorzystanie narzędzi marketingu społecznościowego może sprawić, że mimo dużej liczby materiałów, obserwujący nie będą chętni do obejrzenia audycji. Z drugiej strony, media społecznościowe nadal są idealnym miejscem do podtrzymywania i budowania relacji z odbiorcami oraz do przekazywania im najnowszych wiadomości, zachęcając tym samym do obejrzenia programu. Z tego powodu, powinno się mniej skupiać na pozyskiwaniu nowych obserwujących, a bardziej angażować stałych odbiorców.
Bibliografia
Ashley C., Tuten T., Creative strategies in social media marketing: An exploratory study of branded social content and consumer engagement, „Psychology & Marketing” 2015, nr 1, s. 16.
Ayres S., Facebook profile or fan page – Which should I use for my business?, [on-line:] https://www.postplanner.com/facebook-profile-or-fan-page-which-should-i-use-for-my-business – 8.10.2024.
Correia R.F., Kuslys M., Mackeviciene I., Venciute D., The role of influencer–follower congruence in the relationship between influencer marketing and purchase behaviour, „Journal of Retailing and Consumer Services” 2023, nr 75, s. 1–2.
Dyksik D., Pandemia i jej skutki w obszarze reklamy komercyjnej – od konsumpcjonizmu do idei, “Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne” 2021, t. 38, s. 15–16.
Gogolan D., Udescu A., How to calculate the engagement rate for all social media platforms, [on-line:] https://www.socialinsider.io/blog/engagement-rate/#c1 – 8.10.2024.
Gräve J.F., Exploring the perception of influencers vs. traditional celebrities: Are social media stars a new type of endorser?, [w:] #SMSociety17: Proceedings of the 8th International Conference on Social Media & Society, New York 2017, s. 1–4.
Grębosz M., Siuda D., Szymański G., Social media marketing, Łódź 2016, s. 63.
Grębosz-Krawczyk M., Siuda D., Typy uczestników wirtualnych społeczności, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2017, nr 328, s. 32–34.
Instagram engagement rate in 2023, [on-line:] https://theinfluencermarketingfactory.com/instagram-engagement-rate – 8.10.2024.
Jabłoński A., Statystyki na Facebooku – jak je analizować?, [on-line:] https://arturjablonski.com/statystyki-na-facebooku-jak-je-analizowac – 8.10.2024.
Jesień 2023 w Polsacie, Czwórce i Polsat Box Go! Zobacz ofertę!, [on-line:] https://www.polsat.pl/news/2023-08-03/jesien-2023-serwis-prasowy – 8.10.2024.
Krysiński P., Social media marketing w bibliotece, [w:] Marketing w bibliotece, red. M. Wojciechowska, Warszawa 2023, s. 758–780.
Polsat, [on-line:] https://www.facebook.com/polsat – 8.10.2024.
Polsat, [on-line:] https://www.tiktok.com/@polsat – 8.10.2024.
Polsat official, [on-line:] https://www.instagram.com/polsatofficial – 8.10.2024.
Ruiz-Gomez A., Digital fame and fortune in the age of social media: A classification of social media influencers, „AdResearch Revista Internacional de Investigación en Comunicación ESIC” 2019, nr 19, s. 11–15.
Social media advertising – worldwide, [on-line:] https://www.statista.com/outlook/dmo/digital-advertising/social-media-advertising/worldwide#ad-spending – 8.10.2024.
Social Media i telewizja – kto, kiedy i o czym mówi, [on-line:] https://www.nielsen.com/pl/insights/2011/social-media-and-tv-whos-talking-when-and-what-about – 8.10.2024.
Szewczyk A., Marketing internetowy w mediach społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2015, nr 36, s. 120.
Werenowska A., Social media marketing (SMM) jako narzędzie komunikacji przedsiębiorstwa z grupami otoczenia, „Turystyka i Rozwój Regionalny” 2019, nr 12, s. 96.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 AUPC Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.